Betrian Group vedle agentury EUSPA spolupracuje i s Evropskou vesmírnou agenturou ESA (European Space Agency) na vývoji technologií – směrem k varování před nebezpečnými situacemi.
Projekt navigační jednotky sekundárního zabezpečení – NavCom využívá údaje ze satelitů evropských systémů Galileo a EGNOS a další techniky pro určování polohy vlaků s přesností na desítky centimetrů. Vedlo by to k omezení mimořádných událostí takzvané nedovolené jízdy, kdy se proti sobě jedoucí vlaky dostanou na stejnou kolej.
K navázání spolupráce EUSPA s Betrianem Daniel Lopour dodal: „Těší nás, že se v následujících měsících bude i v České republice s podporou kosmického programu EU vyvíjet a testovat řešení, které může díky evropským družicím Galileo a EGNOS pomoci nadále zlepšovat bezpečnost na železnici, a že si i naši dopravci budou moci ověřit jejich užitečnost.“
Tyto jednotky lze navíc plně integrovat do navigace strojvůdců neboli NavTrain, kterou u Českých drah používají prakticky všechny nákladní vlaky.
Ve spolupráci s nákladním dopravcem ČD Cargo a Federací strojvůdců ČR vyvinula vlakovou navigaci NavTrain. Zjednodušuje poskytování informací, které strojvedoucí musí mít během jízdy k dispozici. V běžném provozu NavTrain používá 1 700 strojvůdců ČD Cargo. “Strojvůdci se s NavTrainem na trati cítí jistější. Pokud by přehlédli něco důležitého, NavTrain je na to upozorní,” popsal předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.
Více informací o samotné technologii naleznete zde: Otázky a odpovědi – Betrian Group